Ningbo נינגבו

עזבנו את שנגחאי בדרכינו ל-Ningbo דרך הגשר הארוך בעולם מעל ים.

בעיר נינגבו השוכנת ליד הים נמצא הנמל השני הכי פעיל  בעולם, עם מעל ל- 600,000,000 טון סחורות בשנה (שני בהיקף הפעילות רק לנמל שנגחאי).

זה לא רק נדמה לכם שבשתי השורות הראשונות היה כתוב ״בעולם״, הסינים אוהבים להציב שיאים ואז לשבור אותם.

אם במונחים שלנו שנגחאי היא ת״א, אז נינגבו היא הפתח תקווה שלה או לפחות ראשון. זוהי עיירה של רק 2 מליון בני אדם, על שטח מוניציפלי של מחצית ממדינת ישראל, אך אל חשש היא מתפתחת במהירות. קיימת כאן תעשייה ענפה של פחות או יותר הכל.

האטרקציות התיירותיות בעיר מסתכמות במרכז בילוי מודרני בלב העיר, מוזיאון, שוק עתיקות קטנטן וספרייה עם האוסף הפרטי הגדול ביותר בסין ( שפעם אחר פעם פספסנו את שעות הפתיחה שלה).

אתם בטח שואלים את עצמכם למה הגענו לכאן ולמה נשארנו כל כך הרבה זמן,ובכן, קודם כל זו הזדמנות מצויינת לביקור משפחתי אצל ארז ומעין (בת דוד של אורן) והילדים ( ״תן-תן אני כבר לא ילד עכשיו אני איתן״ ואביתר ״במבה״ או בסינית בובו),

שעברו לגור בנינג בו בעקבות העבודה של ארז בתעשיית מוצרי האפייה. המוצרים מיוצרים כאן ונמכרים ברחבי העולם.

סדר יום אופייני שלנו כלל שינון של כ 30 מילים חדשות בסינית, קצת משחקים עם ״במבה״ , לבנות כל פעם מחדש את מסילת הרכבת עבור איתן, שיעור במשך כשעה וחצי עם Bowei, המורה שלנו לסינית וביקור באחת מהאטרקציות בעיר- שנגמר תמיד בכיכר Tian-Yi.

וכשאנחנו אומרים ״כיכר״ Tian-Yi, מדובר בכ- 1 קמ״ר של חנויות, מסעדות, מרכזי קניות ובילוי, מדרחובים והרבה מאד מזרקות. הכל עשוי בעיצוב מערבי לחלוטין וברמה גבוהה.

בין לבין השגרה השוחקת היום- יומית שהתפתחה נרשמו גם מספר חוויות מרעישות ושוות דיווח:

* yuan fe - גורל.

אחרי כמה נפילות קשות בבחירת מסעדות/ מנות סיניות, החלטנו ללכת על בטוח - פיצה האט.

שם פגשנו את Kelly שישבה לידינו עם התינוק שלה והראש השטוח שלו. עוד לא החלטנו אם שטוח או פחוס יתארו יותר במדוייק את צורת הקודקוד של הולד. בכל מקרה קשקשנו איתה קצת, באנגלית, ממש קצת ואכלנו לנו. אני שרימפס וליהי פיצה שלפני שהוחלפה,

הגיעה, איך לא, עם בשר (היא הסבירה 3 פעמים שהיא צמחונית ולא רוצה בשר).

למחרת הלכנו לבית קפה בו התכוונו לפגוש את המורה שלנו לסינית. ואת מי אנחנו פוגשים בכניסה - קלי, והפעם בגפה. קלי שהייתה הראשונה שזיהתה אותנו (לא חכמה) החליטה שזה בטוח גורל ואנחנו חייבים להיות חברים ולשבת איתה לקפה.

קצת חששנו, אחרי כל האזהרות ששמענו, שמדובר בתרגיל עוקץ, אבל אחרי שהיא התעקשה לשלם (וקיבלנו גם קינוח ע״ח הבית), הבנו שמדובר בעוקץ הרבה יותר מורכב.

אז חברה גורלית אחת יש לנו בסין.

*The holy grail - ללא מונטי פייטון.

שוק העתיקות של נינגבו - זה הרקע לסיפורינו.

שוק קטנטן בתוך מבנה שנראה כמו מקדש לשעבר, רוכלים עם כל מיני עתיקות/דמוי עתיקות שברוב המקרים לא הצלחנו לנחש מה היה השימוש המקורי של החפץ. כך היה גם במקרה שלנו.

ראינו קערה יפה מנחושת שחשבנו לקנות. שאלנו למחיר- 1000 יואן - מספר עגול ויפה לתייר. לאחר מיקוח ארוך ומשעשע שבמהלכו המוכרת (העתיקה גם היא) גררה אותנו לדירתה להציע לנו חפצים אחרים, התפשרנו על 325 יואן, וכמובן שלה זה עלה יותר.

אחרי ששילמנו הבן של המוכרת לקח מאיתנו את הקערה לכיור הסמוך. בהתחלה חשבנו שהוא רוצה סוף סוף לנקות אותה, אך הוא מילא את הקערה במים, הניח אותה על הרצפה והחל לשפשף את הידיות. לאט לאט התחילו להתקבץ סביבנו כל אנשי השוק. לא ממש הבנו מה הולך פה, אבל היה די מגניב.

אחרי הבחור ניסה עוד אחד יותר מקצועי ועוד...כשלפתע התחילו לקפץ טיפות מים מתוך הקערה ונשמע מין צליל גבוה ואחיד. בשלב הזה היו סביבנו לפחות 20 איש. בינינו לבין עצמנו אמרנו שהם בטח לא הוציאו את הקערה הזו מהארון מאז שושלת מינג, דווקא עכשיו כולם נזכרו בה...ביקשנו מאחד המשפשפים שירשום לנו מה השימוש של הקערה ואם זה קשור לפולחן דתי או משהו בסגנון. מאוחר יותר כשפגשנו סיני שידע גם קצת צ׳ינגליש הוא תרגם לנו - ״לא לעשות את זה שוב״ מי יודע אולי דחפו לנו איזה שד בתוך הקערה. בקיצור אנחנו עדיין לא יודעים מה קנינו.

שלכם

לצפייה בתמונות נוספות מהבלוג השלישי>>

לצפייה בתמונות נוספות מאלבום כלבת>>

לצפייה בתמונות נוספות מאלבום Lost in translation>>

All Right Reserved © to NEMASHIM studio - Develop and Design | Print Design | Branding | Illustartion Art