הבלוגים שלנו - גלריות - המלצות

יוצאים לדרך

אוטוטו מתחיל המסע....
האמת שהוא כבר התחיל לפני כמה חודשים (אולי אף יותר) כשהתחלנו לגלגל במחשבה אפשרות של טיול ארוך, לנסות לשחזר את ההצלחות של הטיולים הקודמים שלה ושלי. הפעם ביחד.
ליהי הייתה הראשונה שחשבה על זה ברצינות. אני כבר לגמרי הרגשתי שאני עברתי את השלב הזה של חיי. לא שהיה לה קשה לשכנע אותי, אבל חייבים לתת קרדיט.

שנגחאי

בקושי שמנו לב שאנחנו לא במנהטן.
המעבר מחיפה לשנגחאי היה בערך כמו לעבור מבת ים לניו יורק.

טסנו 9,000 ק"מ מיעד הביניים שלנו – ציריך, במשך 12 שעות, וכשיצאנו מתחנת המטרו בלב העיר שנגחאי, נשאנו עינינו לשמיים בנסיון לאתר את קצה הבניין שמעבר לכביש, בן 70-80 קומת לערך. סטנדרטי במונחים סיניים – כך התברר לנו בהמשך. הגודל לא נתפס.

נינגבו - Ningbo

עזבנו את שנגחאי בדרכינו ל-Ningbo דרך הגשר הארוך בעולם מעל ים.
בעיר נינגבו השוכנת ליד הים נמצא הנמל השני הכי פעיל  בעולם, עם מעל ל- 600,000,000 טון סחורות בשנה (שני בהיקף הפעילות רק לנמל שנגחאי).

SHIPU

לא משנה איך תנסו להגות את השם הזה, זה כנראה לא ייצא נכון והמקומיים לא ידעו על מה מדובר. איך בכל זאת תופסים אוטובוס? מוצאים את שם המקום בויקיפדיה, מעתיקים את השם בסינית ומראים אותו בסמארטפון בקופת הכרטיסים. ושוב אנו רוצים להודות לשאדי הילד הדרוזי שמכר לנו את האייפון שלו

Yandangshan

הגענו ל - Yandangshan GeoPark על רכבת מהירה של 200 קמ״ש, דרך העיר Ninghai. כנראה שמעו שם שאנחנו אמורים להגיע לאזור מכיוון שכבר בתחנת הרכבת חיכתה לנו בחורה חצי אסרטיבית-חצי אגרסיבית שהתעקשה מבין כל עשרות הסינים שיצאו כרגע מהתחנה לקחת דווקא אותנו לחדר ״מעולה״. היה יום ארוך של נסיעות והבחור שקיבל אותנו לביתו היה חביב במיוחד, אז החלטנו להסתפק בחדר ה״מעולה״ של האסרטיבית. למחרת עברנו לחדר שאפילו היה בו טיח על הקירות.

Nanxijiang

אל תצפו למצוא את Nanxijiang כנקודה על המפה, זו הייתה הטעות הראשונה שלנו. מדובר בכתם ענק.
החלטנו לקחת את הדרך הפחות מתויירת מ Yandangshan ל Nanxijiang העוברת בכבישים הראשיים, עם החלפה של 3 אוטובוסים, ולנסות להגיע בכביש העובר דרך ההרים והכפרים.

Taimushan

בדרך לשמורה זו השתמשנו ברוב אמצעי התחבורה הקיימים (אוטובוס בין עירוני, מעבורת, אוטובוס עירוני, עוד אוטובוס עירוני, עוד אוטובוס בין עירוני, רכבת ושוב אוטובוס עירוני).
באחת הנסיעות, תוך שאנו מתלבטים אם לנסוע באוטובוס או ברכבת, הכרנו חבר סיני חדש בשם "Frank".
המשך קריאה >>

בדרך ל- Xiamen עוצרים ב...

לכל מי שכותרת הבלוג נשמעת מוכרת, אל תפתחו ציפיות, זה לא שנרדמנו על הרכבת בדרך ל- XIAMEN והתעוררנו עם טיגריס בתא, תינוק ושלל תמונות מוזרות. אבל בכל זאת בדרך לעיר XIAMEN החלטנו לעצור ב- 2 תחנות אחרות ובשתיהן חווינו חויות הזויות שאולי היה עדיף להשתכר ולשכוח.

HAKKA TULOU

האם הייתם שורדים אם הייתם צריכים לגור באותו בית עם ההורים, הסבא והסבתא וההורים של החבר/חברה? ואם לכל אלה היו מצטרפות המשפחות המורחבות? אחרי XIAMEN (הנקודה הדרומית ביותר שהגענו אליה בשלב זה) נסענו מערבה לראות את אנשי ה HAKKA PEOPLE.

SANQINGSHAN ו WUYUAN VILLAGES

עוד בכפר של ה- HAKKA ניסינו לברר מתי ישנם אוטובוסים בשעות הבוקר לעיר הקרובה. לא שחסכנו הצקות מהמקומיים בנסיונות בירור, אך עדיין אף אחד לא ידע לתת לנו שעה מדוייקת עבור מתי יוצא האוטובוס. ליתר בטחון השכמנו קום ועוד לפני 7 בבוקר כבר היינו ארוזים מחוץ למלון, בדרכינו אל ה"תחנה".

HUANGSHAN

5:15 בבוקר. השכמה **.
** כמעט כל הלילה לא ישנתי אחרי שראיתי פטריות (לא מדובר בחזזיות, אלא משהו שיותר דומה לשמפיניון!!) שבצבצו בין מפתן דלת השירותים לחדר שלנו ב"מלון". ועוד משהו דמוי פטריה שנזל מתקרת החדר. אז חלמתי שבלילה - מרוב לחות (כ 90% לאורך כל שעות היממה) צומחות עליי אט-אט פטריות ומכסות את כל גופי...

HANGZHOU

עם ברכיים מורגשות אחרי מאמץ ופסי שיזוף חדשים נסענו מההר הצהוב לנוח מעט בעיר HANGZHOU. קיבלו את פנינו מאות רוכבי אופניים שפידלו בין שבילים מרוצפים בחלוקי נחל קטנים ואלפי ערבות בוכיות שנשקו למימי ה - WEST LAKE שבהק בשמש.

BEIJING

ותר מכל מקום אחר בסין, בייג'ינג על כל העושר המימדים האדירים, כמויות האנשים, המגוון, המונומנטים וכו' מדגימה בצורה ראוותנית ומדהימה את העצמה והעושר התרבותי, ההיסטורי והחומרי מן העבר ומן ההווה, שיש למעצמת העל הזו.

להתראות סין שלום מונגוליה

כמו בשנגחאי, גם בבייג'ינג פגשנו שני חבר'ה נחמדים העוסקים בהונאת תיירים עם סיפור טקס התה המסורתי שבסופו אתה אמור כביכול לפשוט מעליך $200.

KHOVSGOL NUUR

בבוקר פתיחת פסטיבל הנאדאם, עמדנו 6 ישראלים מחוייכים ונהג שמנמן בשם שצ'ידרה לצד ואן UAZ מצוחצח, לתמונת "לפני". היינו כבר כל-כך נלהבים, שלא לומר לחוצים, להביט מהחלון האחורי של הואן על עיר הבירה הנוראית בעולם, הולכת ומצטמקת באופק.

טרק חטגל

בלב קרחת יער על גבעה מעל העיירה חטגל נפרדנו משצ׳ידרה והמיניוואן, שם בילינו לילה אחרון יחדיו. ליל שישי ה-13 נפתח בצ׳זבט סביב המדורה והמשיך בנחירת יאק בארבע לפנות בוקר שבשילוב עם מה שקראנו על הדובים והזאבים שחיים פה ביערות הקפיץ אותנו בבעתה

אנשי האיילים

סיפור שסופר כך סופר: בזמן נפילת הקומוניזם, כאשר רוסיה הייתה טרודה מספיק בבעיות פנים וחוץ, מונגוליה ביקשה לקבל עצמאות מהשליטה הרוסית וגבול פזיז הועבר בין שתי המדינות. שבטי נוודים אשר נעו בחופשיות בין מונגוליה לרוסיה עד אותה עת מצאו את עצמם "לכודים" בצד המונגולי

בלוג נסיעות

כשחזרנו מהביקור אצל אנשי האיילים, שותפינו לטיול מיהרו לחזור לאולן-בטאר ואנחנו החלטנו לחזור איתם. ביקשנו מטאגווה, בעל ההוסטל והאיש שסידר לנו מדריכים וסוסים לטיול בטצאגן-נור, לסדר לנו כעת רכב לחזור איתו עוד הלילה למורון.

אולגי Olgii

בבוקר ה 30 ליולי קמנו מוקדם בכדי להספיק לבלוס חלק מארוחת הבוקר שההוסטל מציע בחינם. זאת לאחר שבילינו עד 4 בבוקר בסידורים לטיסה כגון גיבוי תמונות, שטיפת הבנזיניה וצמצום משקל התיקים ל 15 ק״ג - מגבלת המשקל המופרכת שמכתיבה חברת התעופה EZ nis.

Tavan Bogd

יצאנו מהכפר Tsengel והתחלנו לצעוד אל עבר נקודת תחילת הטרק - במרחק כ 100 ק״מ עדיין מאיתנו. כל אחד עם תיק במשקל 26-30 ק״ג. אוכל היה לנו בשפע ובמקרה הגרוע ביותר הערכנו תוספת של 3 ימי הליכה לטרק (או עד הטרק...).

בטרמפים לאולאן בטאאר

אחרי חודש וקצת במונגוליה הבנו שלא פחות מהיעד, חשובה גם הדרך. לכן בחרנו לחצות את 1,500 הקילומטרים המפרידים בין אולגי ל- U.B בטרמפים. מה גם שהחלופות היו טיסה - יקר מדיי או אוטובוס מהגהינום שנוסע על דרכי עפר משובשות 60 שעות ברצף פרט לעצירות אוכל פיפי קקי.

חזרה לסין

תוך 24 שעות משנודע לנו שהויזה שלנו למונגוליה הסתיימה ולא ניתן להאריכה, מצאנו את עצמנו שוב בביגינג. החלטנו להקשיב לאבא ולבקר בעיר העתיקה Pingyao שנשתמרה כמעט במלואה במשך 700 השנים האחרונות. העיר מוקפת חומה בגובה 10 מטרים, בתי העיר היפים בנויים עץ וברחוב ישנה תחושה של מטען היסטורי.

כניסה לרמה הטיבטית

״Welcome to Tibet״ בירך אותנו נזיר עטוי גלימה בצבע בורדו כהה, באחת מסמטאות המנזרLābǔléng Sì בעירXiàhé. הייתה זו שעת אחר צהריים מוקדמת, מאות נזירים סיימו את התפילה וארוחת הצהריים המלווה ורוב רחובות המנזר היו שוממים.

השמנדריקים באים

חמישה חודשים אחרי שעלינו על המטוס בנתב״ג, הגיעו כל הרימונים לפגוש אותנו בעיירה Sōngpān. העיירה החדשה שוכנת על רחוב אחד שמהווה גם דרך ראשית סואנת ורועשת להחריד.

Yubeng villages- Meili XueShan

בהיעדר גישה ברכב לכפריYubeng(עליון ותחתון) קיים קסם שובה בעמק בו הם שוכנים. למרגלות הרי המיילי המושלגים כל השנה, מכאן שמם בסינית - Meili xue shan, עמק מיוער עם מספר בתים טיבטים.

DAOCHENG YADING

היה כל כך יפה אז עשינו את המסלול פעמיים. פסגות מחודדות ומושלגות מעל 6,000 מ׳, נחל עם מים צלולים, וסתיו הצובע את הכל בצהוב ואדום. בלילה הראשון הקמנו אוהל בין ועל שיחי מריחואנה - היה רך ונוח. בבוקר ראינו שהסוסים מלחכים את העשב השוטה כאילו אין מחר.

Tagong (קבורת שמיים)

הנשרים הגיעו. תחילה בזוגות-זוגות התמקמו על הגבעה המיוערת באלפי דגלי-תפילה צבעוניים. אחר-כך נוספו עוד ועוד נשרים. מלכותיים, ראויים, בעלי מוטת כנפיים של כשני מטרים ומעלה-התאספו למעלה ממאה וחמישים ״מלאכי השמיים״, זהו כינויים בפי הטיבטים, ואט-אט התקרבו אל משטח הבטון רווי הדם.

KANDING - GONGGA SHAN

עוד כשתפסנו טרמפ אל בלוג הקודם (לכפר TAGONG) ראינו באופק פסגה מושלגת נישאת מעל על חברותיה, פסגת ה- Gongga Shan- בגובה 7,556 מ' מעל פני הים, הפסגה הגבוהה ביותר בעולם מחוץ לרכס ההימלאיה. החלטנו לא לטפס עליה. אבל היינו חייבים לפחות לגשת לבדוק מקרוב.

סיבוב פרידה מסין

5 חודשים טיילנו בסין, ללא ספק יותר מרוב התיירים שמגיעים לכאן, אך עדיין נשארו כל כך הרבה מקומות לראות במדינה הענקית הזו והויזה שלנו הותירה לנו רק עוד שבועיים.

עוברים לבורמה

במהלך טיול סביב העולם המעבר בין מדינות הוא תמיד חוויה מרגשת. ומסתבר שגם בין שתי מדינות החולקות גבול משותף יכולה להיות תהום תרבותית. כך הרגשנו בנדידה מסין הסופר-מודרנית (ברובה) לבורמה, או מיאנמר, שנדמה כי ״נתקעה״ אי-שם בשנות ה 50 של המאה ה 20.

חברי הארגון מגיעים לבורמה. חלק א׳

שישו, אני מתגעגעת, אני רוצה לראות אותך" "בסדר אמא, אז בסוף נובמבר נהיה בבורמה...בואו לפגוש אותנו שם!" לא באמת האמנו שכל חברי הארגון של משפחת עמית יבואו לפגוש אותנו במדינה הכי פחות מפותחת

חברי הארגון מגיעים לבורמה, חלק ב׳

ציפייה גדולה הייתה לקראת הביקור בכפר קאלאו (Kalaw). סיפור האהבה של נזיר עם אחת מבנות הכפר בספר ״אומנות ההקשבה לפעימות הלב״ צייר בדמיוני את רחובות הכפר

הר Kaykito- ביקור ב golden rock

בחשכה ובשקט יצאתי אל רחובות הכפר Kinpun, נקודת היציאה לביקור באחד האתרים הקדושים במיאנמר: סלע ענק, מצופה עלי זהב הניצב על פי תהום.
המשך קריאה >>

סיפורים קצרים מבורמה (והפתעה)

הסירה הממשלתית מ Mawlamine ל Hpa-An הפסיקה להיות כלכלית עבור המשטר ולכן הקו נסגר, כך הסבירו לנו המקומיים.

לטייל עם כפכפים

בר בדלפק ההגירה בשדה התעופה של קולומבו (בירת סרי לנקה) משהו הסריח. אמנם הטעות הייתה שלי, מאחר וקודם הגשתי בקשה מקוונת לויזה לסרי לנקה ורק אחר כך ניגשתי להוציא דרכון חדש בשגרירות ישראל ביאנגון (בורמה),
המשך קריאה >>

All Right Reserved © to NEMASHIM studio - Develop and Design | Print Design | Branding | Illustartion Art